Jak skutecznie sprzedawać rękodzieło?
warsztaty stacjonarne
Bez malowania trawy na zielono
Sprzedaż rękodzieła to proces. To praca i szereg rzeczy, które po prostu trzeba wykonać, żeby w mniejszym lub większym stopniu zaistnieć i przede wszystkim dać się odnaleźć wśród tysięcy innych rękodzielniczek. Ten kurs to kompleksowe podejście do tematu. Opowiem o tym jak działa marka Deco Eco – skąd bierzemy klientów w naszym sklepie. Jak działa sprzedaż internetowa – co działa lepiej, a co słabiej.
Skąd pomysł na takie szkolenie?
Na warsztatach często rozmawiam z kursantkami co będą robić z nabytymi umiejętnościami. Odpowiedź jaka najczęściej pada to: „chciałabym móc sama robić prezenty dla rodziny/znajomych, ale fajnie byłoby tez komuś sprzedać taką pracę„. Najczęściej okazuje się jednak, że takie osoby nie mają wiedzy jak taki temat „dalej pociągnąć” żeby zrobić jakąkolwiek skalę. Stąd wziął się pomysł, żeby zrobić warsztaty stacjonarne na których będzie omówiona sprzedaż rękodzieła od podstaw.
Zacznijmy od podstaw czyli social media
W dzisiejszych czasach social media to podstawa. To forma darmowej lub płatnej promocji, o jakiej 20 lat temu nikomu się nie śniło. Social media to zaawansowane technologicznie platformy do łączenia ludzi z całego świata oraz do promocji marek i produktów.
Czy na Instagramie lub TikToku można zarabiać?
Oczywiście że tak. W sieci znajdziesz mnóstwo osób, które w ten sposób godnie żyją. Tworząc markę Deco Eco założyliśmy sobie cel, że to będzie nasze źródło utrzymania i tak jest od ponad 2 lat.
Najczęstsze formy zarabiania w social mediach to:
- promowanie własnych produktów,
- sprzedaż produktów przez Instagram/TikTok/Facebook przekierowując ruch z social mediów na własny sklep,
- współpraca z innymi twórcami (np. barter),
- współpraca z markami (jeśli masz już dużą liczbę obserwatorów).
A co jeśli nie chcesz rozwijać profilu biznesowego?
- na Facebooku masz tylko swoje prywatne konto lub założyłaś profil którego nie rozwijasz,
- na Instagramie Cię nie ma lub masz profil na którym prawie nic nie publikujesz,
- a TikTok służy Ci tylko do oglądania śmiesznych filmików ...
… to z całą pewnością muszę Ci powiedzieć, że jeśli nie prowadzisz konta swojej marki, to ze skuteczną i dochodową sprzedażą będziesz mieć problem. Powód jest prosty – ludzie nie będą wiedzieć o Twoim istnieniu i nawet gdybyś tworzyła lepiej od swojej konkurencji, to i tak klient „z ulicy” nie będzie mógł do Ciebie trafić.
Możesz zarabiać, możesz dorabiać, ale to wszystko wymaga pracy i wiedzy jak to robić skutecznie
"Ale ja wystawiam swoje prace na grupach sprzedażowych na Facebooku"
Jeśli uważasz że taka forma Ci wystarczy i odpowiada, a zarobki masz z tego na tyle dobre, że nie musisz dalej nic już robić to tak też jest w porządku.
Wiem jednak, że „boksowanie się” z setkami ofert innych rękodzielniczek pod postem typu „Pokażcie co macie ładnego, szukam czegoś na dzień matki” nie generuje sprzedaży. Z całą pewnością natomiast powoduje zaniżanie cen, ponieważ większość osób sprzedających w ten sposób myśli, że cena to klucz do sukcesu 🙂 A to tylko mit, o którym opowiem szerzej na warsztatach.
Instagram reels (rolki) i TikTok
To część pierwsza cyklu warsztatów "Skuteczna sprzedaż rękodzieła"
Instagram to punkt wyjścia, to początek Twojej marki osobistej. To najbardziej popularna platforma, na której możesz w prosty i ładny sposób zaprezentować siebie i swoje prace. Dlaczego? Instagram jest ładny, przejrzysty, czytelny, prosty i przede wszystkim bardzo popularny.
Musisz jednak wiedzieć o ograniczeniach tej platformy. To ograniczenie to algorytm. Publikowanie zdjęć na Instagramie da Ci znikome dotarcie, a już na pewno nie pozyskasz w ten sposób nowych obserwatorów.
Od kilku miesięcy algorytm sterujący ruchem użytkowników promuje rolki (reels), czyli krótkie filmy do 90s . Tylko one zapewniają wyświetlenia i co najważniejsze – docierają do nowych osób, które nie widziały jeszcze Twojego profilu.
Chcesz mimo wszystko publikować zdjęcia na Instagramie? To nie tu, to już nie ta platforma … 🙂 Naprawdę!
Dlatego na tych warsztatach:
- nauczę Cię jak skonfigurować Twoje konto na Instagramie i jak je połączyć z Facebookiem,
- nauczysz się jak Tworzyć rolki w darmowym programie do montażu filmów (w telefonie),
- stworzone video możesz publikować w aż 3 serwisach,
- postaram się przekonać Cię do TikToka, bo tam też są Twoi klienci.
5 powodów dlaczego powinnaś tworzyć krótkie video
- tworzenie krótkiego video czyli rolek/TikToków zapewnia dotarcie do nowych obserwatorów (followersów),
- tylko rolki i relacje zapewniają rozwój Twojego konta,
- z czasem obserwujący zamienią się w Twoich klientów,
- ponieważ posty odchodzą do przeszłości, za chwilę w tę samą stronę zmieni się algorytm Facebooka i cały wall,
- ludzie bardziej konsumują treści w takiej formie, niż tekst i statyczne zdjęcie
Instagram nie jest już serwisem ze zdjęciami. Po sieci krążą od dawna dowcipy, że teraz bardziej opłaca się wrzucić video jak robimy zdjęcie, niż samo zdjęcie. A za chwilę podobne zmiany czekają Facebooka. Dlatego powinnaś podążać za zmianami i umieć się do nich dostosowywać.
Plan warsztatów (weekend 29-30.10.2022 Warszawa i Łódź)
1. Wstęp – dlaczego pomimo tysięcy rękodzielniczek w Polsce tylko znikoma część sprzedaje i ma z tego sensowne pieniądze.
2. Czy da sie budować markę bez Facebooka i Instagrama?
3. Nie mam firmy – omówienie 2 sposobów legalnej sprzedaży bez zakładania działaności.
4. Prawidłowa konfiguracja Instagrama: biogram od A do Z
5. Integracja Instagrama z Facebookiem
6. TikTok – to tu są Twoi klienci. Konfiguracja konta
7. TikTok – omówienie działania algorytmu, który wypromuje Twoje TikToki
8. Narzędzia do tworzenia video, czyli darmowe apki na telefon
9. Tworzymy rolkę od A do Z – aktywny warsztat z uczestniczkami.
10. Gdzie zamieszczać rolkę – raz wykonana praca w prosty sposób wędruje na Instagram, Facebook i TikTok.
11. Muzyka i hasztagi w rolkach
12. Jak pozyskać nowych obserwatorów na Instagramie, a jak na TikToku
BONUS
Pokażę jak w dobę przybyło nasz profil ponad 1600 obserwujących.
Jak stworzyć grafiki i logo na Twoje social media.
Podsumowanie plus Q&A
Po warsztatach każda uczestniczka otrzyma certyfikat.
Co zyskasz dzięki tym warsztatom?
- rozwiniesz swój biznes w sieci
- będzie potrafić stworzyć rolkę / TikToka
- będziesz potrafić aktywnie działać i promować swoje treści
- zdobędzie wiedzę jak działają i co promują algorytmy w social mediach
- będzie potrafić prawidłowo skonfigurować swoje social media z nastawieniem na nowych obserwatorów
Dla kogo jest to szkolenie?
Dla wszystkich rękodzielniczek – makrama, szydełko, świece sojowe, biżuteria, ceramika, haft, gips polimerowy itp. itd.
Czy jesteś gotowa na takie "nowości"?
Jeśli nie czujesz i nie chcesz w ten sposób rozwijać swojej marki, chcesz pozostać przy swoim prywatnym koncie i działać na Facebookowych grupach (liczyć na polecenia i marketing szeptany), to to szkolenie nie wniesie nic nowego. To dużo nowej wiedzy, ciężka praca i jeśli po przeczytaniu opsu kursu nie jesteś na to gotowa, to ten kurs może nie być dla Ciebie.
Zarezerwuj 4 - 5 h
Jak się zapisać?
KURS JEST NIEDOSTEPNY
Warsztaty odbędą się:
BRAK TERMINÓW
A kolejne szkolenia?
W sprzedaży rękodzieła nie ma złotego środka. To masa rzeczy, które trzeba kolokwialnie mówiąc „ogarnąć”, żeby Twoja marka była widoczna, a klienci mogli Cię z łatwością odszukać. To najczęściej praca na pełen etat. Dlatego kolejne warsztaty z cyklu „Skuteczna sprzedaż rękodzieła” to
- winduj ceny swoich prac i zarabiaj w euro - sprzedaż na Etsy od A do Z
- Allegro - sprzedawaj swoje prace na największej platformie zakupowej w Polsce
- Twój własny sklep internetowy oraz Twoja marka w wyszukiwarce Google
- menadżer reklam - narzędzie do skutecznej reklamy w social mediach (poziom podstawowy)
O prowadzącym
Prowadzący: Przemek, współwłaściciel marki Deco Eco, entuzjasta IT, e-commerce, nowych technologii, WordPressa oraz marketingu w social mediach. W latach 2008 – 2016 prowadził call center, gdzie pełnił rolę CEO, informatyka i trenera. Zajmował się szkoleniami produktowymi i sprzedażowymi dla pracowników.
Od ponad dwóch lat zajmuje się marką Deco Eco. Przepalił sporo budżetu reklamowego zanim doszedł do sprawdzonych rozwiązań, wiele razy „popsuł” coś w sklepie 🙂 , ale uczy się na błędach i wiele rzeczy technicznych ogarnia sam. Na szkoleniu będzie bazował tylko na sprawdzonej wiedzy oraz doświadczeniach/rozwiązaniach które sam przetestował i uznał że działają.